Travel. Run. Eat. Drink beer. Repeat.

Follow Me

Why the hype?



By   Lana Svitankova      22:40      Мітки: , , ,  

Якщо ви думаєте, що хайп - це круто і всі його хочуть, то я пропоную вам ще раз подумати.
Ні, звісно, для тих, кому треба просто швидше-швидше продати, то це саме воно.
Чим хайп корисний: більше уваги до пивоварні і пива.
Чим хайп шкідливий: більше уваги до пивоварні і пива.

Хайп - він як золотий гусь, всі його типу хочуть, а потім пристигають і не знають, як відчепитися.
Звісно, що до української пивної культури хайп ще не докотився, але хто його знає, наскільки близький той день, коли він вибухне.
Уже не один американський пивовар у кулуарах пожалівся, що ну його в пінь той хайп, без нього було краще. Чому? Здавалося б, радій, вари і продавай.

Найголовніший недолік: хайпового пива на всіх не вистачить. Просто не вистачить, тому що людей багато, а пива - лише певна кількість. І в який би спосіб пивовари не намагалися ділити це пиво, дозувати, намагатися знайти варіанти, щоб задовільнити якомога ширше коло пиволюбів, все одно будуть ті, кому не вистачило, і вони ображатимуться, злитимуться і називатимуть пивоварню негарними словами. Я точно знаю, я там була. В сенсі, на місці цієї
пивоварні, у якої пива на всіх не вистачило. Звісно, рівень дискомфорту напряму залежатиме від того, наскільки пивоварня переймається цим фактом. Американці врешті-решт припинили намагатися бути гарними всім і в 99% випадків продають все лише з пивоварні, хто приїхав, той отримав.

Але цей варіант породжує іншу проблему: перепродаж по завищеній ціні, яка може стати в
процесі вдвічі, втричі, а інколи і в 10 разів вищою за початкову. Що означає ще більше незадоволених такою ціною, але за таким зростанням ховається інша небезпека. Пивоварня встановлює ціну на пиво не лише виходячи з собівартості, але й з очікувань. І коли очікування завищені через хайп плюс в кілька разів збільшеною ціною, не рідкісними є випадки, коли пиво, за яке відвалено купу грошей, не доставляє на цю суму. Так, хороше пиво, але не виняткове. Може, ну його наступного разу цю пивоварню?
Ще додатковий клопіт особливо хайпових пивоварень (небагатьох, але ось наприклад): на релізи до них приїжджають за день. І на півтори доби мінімум вулиця заставлена палатками, людьми в спальниках, які смітять, шумлять у черзі і не дають спокою місцевим, які по-перше, живуть поруч, по-друге, вважають пивоварню своєю, а такі набіги їх не радують.

Зрештою, хайп не є вибірковим. Дуже часто хайповий статус отримує пивоварня, а не конкретне пиво, і всі її радять іншим, без урахування смакових уподобань. Скажімо, порадьте кислякову пивоварню любителю охмеленого чи навпаки і подівиться на результат. Так, дорослі люди повинні самі обирати на свій смак, але давайте зізнаємося чесно, скільки разів ми куштували щось лише тому, що нам хтось порадив? Але найцікавіше, дуже часто люди не хочуть здаватися смішними/неосвіченими/нетямущими/невтемі і годують Уроборос хайпу своїми ж позитивними відгуками про пиво, яке не те щоб сподобалося, але хіба хтось зізнається, що віддав купу грошей/просидів весь день в очікуванні продажу пива, яке йому "не те щоб"?

Навіщо я все це написала? Можливо, ви подивитеся на хайп трохи інакше, і я б воліла, щоб у нас була у шанобі репутація, а не хайп. Але репутація теж обосічний меч. Вона теж створює завищені очікування в будь-якому разі, і улюбленців шпетять завжди більше і старанніше, ніж когось іще (не те щоб це було сильно помічним, до речі). Хай(п) би як, завжди краще говорити, говорити чесно, аргументовано, сприймати і висловлювати нормально критику і відрізняти її від іншого. То корисніше для нервової системи. Всіхньої, до речі.

About Lana Svitankova

Beer princess in disguise, Certified Cicerone®, BJCP Judge, Apprentice Beercierge, aiming for next levels. Member of Pink Boots Society. Beer runner, yeast smuggler, bottle herder and talking head for Varvar Brew

Немає коментарів :

Дописати коментар

На платформі Blogger.