понеділок, 29 квітня 2013 р.

Голландія 0.0. Логістика

Голландія – як країна з полями тюльпанів і полями млинів – вабила мене дуже давно. І, нарешті, наше побачення з нею сталося. Логістика для цікавих.

Holland


Про квитки На момент купівлі квитків (минулий листопад), найвигіднішим варіантом була Люфтганза з пересадкою у Франкфурті, квиток туди-назад коштував 2020 грн. на одну особу.

Про житло Жили ми в Заандамі, бо в самому Амстердамі, особливо в сезон тюльпанів і напередодні Дня Королеви, ціни на житло будь-якого типу абсолютно негуманні. Можна сказати, що 75 євро за двох у Заандамі – це взагалі ще дуже пощастило. Zaan Inn Hotel (http://zaaninn.nl/) дуже зручно розташований – 3 хвилини від вокзалу (що абсолютно не заважає спати), тобто 12 хвилин від Амстердам-Централ, 20 хвилин до аеропорту Скіпхол, поруч супермаркет. Номери не дуже великі, але цілком зручні, з міні-холодильником (що стало нам у пригоді для сніданків і вечірніх зловживань), щоденна заміна рушників, туалетні засоби, фен, здоровенне ліжко, якби ще кавоварка – ціни б готелю не було. 

Про транспорт Здається, пішки в Голландії ходять винятково туристи. Решта пересувається або на авто, або на велосипедах, або з тими складаними велосипедами на поїздах. Велосипедисти користуються повним пріоритетом, тому їдуть не дивлячись, і божезбав ходити велосипедними доріжками, а той й просто необережно вузькими вулицями. Якщо ви плануєте їздити поїздом кудись далеко, раджу визначитися з датами (бо квитки тільки на певний день) і купити квитки заздалегідь ще у Скіпхолі – там у вас приймуть кредитну картку (насправді, будь-яку візу чи мастеркард, бо їх не хвилює, чи є у вас там кредитна лінія чи ні), у Голландії на диво скрутно з картками – всюди знову таки приймають винятково дебетні, хіба що в самому Амстердамі вдасться кілька разів скористатися кредиткою. В цілому залізничний транспорт у Голландії дорогий, за тиждень ми витратили близько 200 євро. Якщо у вас готівка, тоді вам простіше, за готівку ви купите квиток у будь-якій касі, але підступ ховається у тому, що каси у невеликих містах зачиняються дуже рано. Через інтернет купити залізничний квиток неможливо – розрахуватися можна тільки карткою голландського банку. Квиткові автомати дуже рідко мають отвір для монеток (купюри не бере жоден), приймають тільки дебетні картки. Стандартні квитки діють на поїзди Intercity та Sprinter, це не ті інтерсіті, що в Німеччині і вимагають окремих квитків. Часто-густо у інтерсіті є безкоштовний вай-фай. Через повальне введення в обіг OV-chipkaart – персональних чи анонімних карток, що діють на місцевий транспорт, на поїзди, на прокат велосипедів, тощо, квитки паперові повільно, але впевнено витісняють. Немає вікендових пропозицій, регіональних квитків, навіть квиток по всій Голландії коштує 49 євро на день на одну особу. Кажуть, є варіант придбати дисконтний квиток на вікенд, що покриває всю Голландію і коштує 17 євро, водяться такі у крамницях Blokker чи аптеках Kruidvat, ці квитки працюють з 9 ранку. Важко сказати, наскільки вигідно брати картку, перебуваючи в країні лише тиждень, тому ми брали паперові квитки. З OV-chipkaart їздити начебто дешевше, але сама анонімна картка коштує 7,50 євро, плюс мінімальний ліміт на ній, щоб їздити поїздом, повинен бути 20 євро. Вона ж дозволяє користуватися залізничним сервісом прокату велосипедів, які є на всіх залізничних станціях, коштують 3,50 євро на день, але вимагає цей сервіс річної підписки. Велосипед можна орендувати у звичайному прокаті (у маленьких містах – 7,50 на день + 50 євро застава, у містах побільше від 10 до 15 євро). Всі велосипеди укомплектовані замком (а то й двома), і з урахуванням того, що країна пласка, як дошка, велосипедні доріжки всюди, асфальтовані і пріоритетні, плюс надзвичайно розгалужена система вказівників і маршрутів (подивіться хоча б тут http://www.opencyclemap.org/), можна не напружуючись проїхати на велосипеді крізь всю країну. І це, скажу я вам, щире задоволення – кататися полями, вздовж каналів, повз млини і т.д. Головне не ловити ґав на перехрестях і пам’ятати (або записати, або скачати) маршрут у вигляді перехресних точок. 

Про гроші Як я вже написала, з картками в Голландії не надто зручно, хіба що у великих містах, як Амстердам, та й то не всюди (скажімо, у супермаркетах – ні). Найбільш безболісним буде мати з собою і картку, і готівку про всяк випадок. 

До цієї подорожі ми готувалися довго і ретельно, і попередній план у нас був такий, з врахуванням конкретних екскурсійних днів, подій, ринків, тощо: 20.04, субота: приліт, заселення, квітковий парад у Гарлемі. 21.04, неділя: вело Тілбург - броварня «La Trappe» - Барле-Нассау/Барле-Хертог – Тілбург 22.04, понеділок: вело: Гарлем – Койкенхоф і тюльпанові поля - броварня «Klein Duimpje» - Зандворт і морько – Гарлем, броварня «Jopen» 23.04, вівторок: Амстердам, броварня «De Prael» 24.04, середа: Зансе Шанс – Амстердам 25.04, четвер: вело Гауда – Кіндердайк – Гауда – Бодегравен (броварня «De Molen») – Гауда 26.04, п’ятниця: Амстердам, броварня «’t IJ» 27.04, субота: шматок пивного фестивалю Zythos біля Льовена, швидке пакування і додому Насправді, склалося все дещо не так (і місцями на краще), але загалом план ми виконали на 90% Згодом у подробицях

Немає коментарів:

Дописати коментар